inhoud

En nu jij…

[In deze les gaat het opnieuw om het inhoud geven aan je pop en verhaaltjes bedenken waarmee je alle onderwerpen die je aan wilt kaarten inhoud kunt gaan geven. Deze vaardigheid is misschien wel de belangrijkste wanneer je je pop een structurele plek wilt gaan geven dus oefen er veel mee. Ik gebruik zelf de …

En nu jij… Lees verder »

En nu jij….

In deze les gaat het opnieuw om het inhoud geven aan je pop en verhaaltjes bedenken waarmee je alle onderwerpen die je aan wilt kaarten inhoud kunt gaan geven. Deze vaardigheid is misschien wel de belangrijkste wanneer je je pop een structurele plek wilt gaan geven dus oefen er veel mee. Ik gebruik zelf de …

En nu jij…. Lees verder »

Een aantal materialen uitgewerkt

In deze les laat ik een paar materialen langskomen die je zou kunnen gebruiken om je kind(eren) uit te dagen tot spel, interactie of het oefenen met nieuwe vaardigheden. JaNee laat zien hoe ze die introduceert. Je kunt een spel introduceren dus bijvoorbeeld deze stappen te volgen: Moet je kijken….. (je pop laat iets zien) …

Een aantal materialen uitgewerkt Lees verder »

Werken met een plannetjesboek

Plannetjesboeken kunnen heel divers zijn, ze kunnen heel concreet zijn, maar ook abstracter of meer gericht op het aan gaan van gesprekken. Gesprekken die je via je plannetjesboek een bepaalde richting op wilt sturen. Je snapt natuurlijk al dat je nu na mag gaan denken over een eigen plannetjesboek. Zijn er onderwerpen die in jouw …

Werken met een plannetjesboek Lees verder »

Werken met een fotoboek

Foto’s zijn bijna onmisbaar vind ik, want door foto’s te laten zien kan ik ook hen die de taal minder machtig zijn goed bereiken en laten zien wat ik bedoel. Ook foto’s kun je dus nooit genoeg hebben en die foto’s kunnen los worden aangeboden, maar ook gebundeld, als een woordweb bijvoorbeeld, een thema-boekje of …

Werken met een fotoboek Lees verder »

Werken met een koffertje

Je kunt je spel met de pop interessant houden door de pop een koffertje te geven waarin je materialen verzamelt die een rol gaan spelen bij de ‘plannetjes’ die de pop aandraagt. Op die manier blijft de aanwezigheid van de pop interessant en uitdagend voor de kinderen. Wanneer je de inhoud van dat koffertje verandert …

Werken met een koffertje Lees verder »

En nu jij…

In deze les gaat het opnieuw om het inhoud geven aan je pop en verhaaltjes bedenken waarmee je alle onderwerpen die je aan wilt kaarten inhoud kunt gaan geven. Deze vaardigheid is misschien wel de belangrijkste wanneer je je pop een structurele plek wilt gaan geven dus oefen er veel mee. Ik gebruik zelf de …

En nu jij… Lees verder »

Een aantal materialen uitgewerkt

In deze les laat ik een paar materialen langskomen die ik gebruik in mijn werk met kinderen. JaNee laat zien hoe ze die introduceert. Bij het introduceren van inhouden kun je bijvoorbeeld deze aanpak hanteren: Moet je kijken….. (je pop laat iets zien) Dit is…. (je pop benoemt wat hij/zij heeft meegenomen) Ik heb het …

Een aantal materialen uitgewerkt Lees verder »

Werken met een fotoboek

Foto’s zijn bijna onmisbaar vind ik, want door foto’s te laten zien kan ik ook hen die de taal minder machtig zijn goed bereiken en laten zien wat ik bedoel. Ook foto’s kun je dus nooit genoeg hebben en die foto’s kunnen los worden aangeboden, maar ook gebundeld, als een woordweb bijvoorbeeld, een thema-boekje of …

Werken met een fotoboek Lees verder »

Werken met een koffertje

Je kunt je spel met de pop interessant houden door de pop een koffertje te geven waarin je materialen verzamelt die een rol gaan spelen bij de ‘plannetjes’ die de pop aandraagt. Op die manier blijft de aanwezigheid van de pop interessant en uitdagend voor de kinderen. Wanneer je de inhoud van dat koffertje verandert …

Werken met een koffertje Lees verder »

Scroll naar top