Plan Module 2, les 8, Maak een plan van aanpak Van losse activiteit naar planmatig werken met een rol voor de handpop Naam(Vereist) Voornaam E-mailadres(Vereist)Je ontvangt de antwoorden in jouw mailbox. Plan van aanpakMaak per doel een plan van aanpak.Doel 1. Voor wie is het?Voor wie is dit plan bestemd? Voor wie maak je het?Naam kind:Gebruik de + als je dit plan voor meedere kinderen maakt. Add RemoveWat is hun problematiek m.b.t. dit doel? Add RemoveOmschrijf het kind eensGa je met meer kinderen werken? Gebruik dan de + om alle kinderen kort te omschrijven. Add RemoveOp welke interessegebieden van het kind zou je in kunnen haken?Iedereen heeft wel iets waar hij of zij heel blij van wordt en/of grote interesse in heeft. Je kunt dit gebruiken als ingang of insteek om de aandacht van het kind te krijgen en de relatie met het kind te verstevigen. Sta daar dus bij stil, dit zijn fantastische ingangen die jouw pop kan gebruiken. Add Remove2. Waar wil je naartoe?In dit onderdeel beschrijf je wat welke doelen je wilt behalen met je plan, welke veranderingen je teweeg wilt brengen en op welke je dat kunt checken.Wat wil je met jouw activiteiten? Wat is je doel? Wat wil je dat ze opleveren? Wat kan het kind/de cliënt na deze activiteiten? Wat wil je met het kind/de cliënt oefenen? Add RemoveIn welke (kleinere) stappen kun je dat opdelen? Add RemoveWat wil je een kind/cliënt rondom dit thema/onderwerp/doel meegeven? Add RemoveIs het doel specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdsgebonden (SMART) geformuleerd? 3. Wanneer ga je dat doen?In dit onderdeel beschrijf je hoe de planning van je plan er uit ziet.Op welk moment (welke momenten) van de dag geef je de activiteit?Maak het concreet en specifiek. "in de loop van de ochtend" is te vaag. Met "direct na het eetmoment" of "tussen 10.00 - 10.15 uur" bepaal je een specifiek moment wat je vast kunt zetten in je dag- of weekplanning. Welke werkvorm(en) ga je gebruiken? Ga je werken met een grote groep, kleine groep of individueel? Is het een eenmalige-, dagelijkse-, wekelijkse- of maandelijkse activiteit? Kun je de uitvoering alleen doen of heb je de hulp van een collega nodig? Hoe ziet je planning er nu concreet uit?Laat me zien hoe je het hebt bedacht: welke dagen, welke tijden, welke termijn, etc.4. VOORBEREIDINGIk wil zien hoe je denkt en welke stappen je neemt.Wat is je insteek?Wat is je onderwerp/thema/situatie/emotie en welk babbelschema gebruik je?Wat zijn positieve- en helpende zinnen die je daarbij kunt gebruiken?Ik wil er minimaal 3 Add RemoveWat kun en/of ga je verduidelijken met foto's of afbeeldingen? Add RemoveHeb je een spel, materiaal of attribuut dat past bij dit onderwerp/deze situatie? Add RemoveWat stop je in je koffertje? Add RemoveWaar ga je rekening mee houden?Wat kan jouw activiteit belemmeren en hoe ga je daarmee om? (vanuit jouw pop gedacht) Add RemovePast het doel van deze activiteit in de beschikbare tijd? Wat valt er voor het kind/de cliënt te beleven aan deze activiteit? Sluit dat aan bij de belevingswereld? Add Remove5. UITVOERINGHoe ga je het doen? Ook hier wil ik zien hoe je denkt en welke keuzes je maakt.Wat is je inleiding, hoe begint jouw activiteit?Stap 1 - 3 van het babbelschemaWat ga je concreet doen? Wat komt er na de inleiding?Stap 4 van het babbelschemaWelke vragen en/of opdrachten heb je bij deze activiteit bedacht? Add RemoveHoe daagt jouw pop het kind (de kinderen of cliënten) uit om mee te doen? Add RemoveHoe stimuleert en ondersteunt jouw pop tijdens de activiteit? Add RemoveWat is jouw rol tijdens de activiteit? Hoe sluit je de activeit af? Hoe laat je blijken dat er nog meer oefenmomenten gaan komen rondom dit thema/onderwerp/doel? Add RemoveWie sluit de activiteit af? Jij of jouw pop? Wat wil je verder nog kwijt over dit plan?NameDit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.