onderwijs

10. Hoe nu verder?

Voor de lessen zit het er hiermee op, ik zou nog wel graag even met je willen kijken naar je vaardigheden nu en horen of ik nog iets voor je betekenen kan. Blijf niet rondlopen met vragen want dat is nergens voor nodig Wanneer je deze laatste les afvinkt en alle andere lessen (en lesonderdelen) …

10. Hoe nu verder? Lees verder »

8. Inhoud geven aan je pop

Tot nu toe zijn we vooral bezig geweest met het tot leven roepen van de pop, het karakter en zorgen dat hij een goede start kan maken in de praktijk. Vanaf nu gaan we aan de slag met de activiteiten die de pop na de kennismaking gaat doen. Een pop maakt de deelname aan activiteiten …

8. Inhoud geven aan je pop Lees verder »

7. Kennismaken en introduceren

In deze les wil ik m.b.t. de kennismaking beginnen met het zoeken naar aansluiting met het kind. In dit filmpje gaat het over het vinden van onderwerpen die aansluiten bij de belevingswereld van het kind. Door duidelijk te krijgen wat er leeft bij het kind, de kinderen met wie je werkt, krijg je ook een …

7. Kennismaken en introduceren Lees verder »

5. Tips en valkuilen

Wees niet bang om fouten te maken want er is maar weinig wat je echt niet meer goed kunt maken. In dit filmpje heb ik een aantal tips en valkuilen genoemd en ik snap dat je die niet allemaal onthouden hebt dus hier komen ze nog een keer: Begin altijd met kijken. Elk contact begint …

5. Tips en valkuilen Lees verder »

4. Het karakter van je pop

Het karakter van je pop dus. In het filmpje gaf ik al aan dat het daarbij gaat om de invulling die je je pop gaat geven. Die invulling moet je zien als het vertrekpunt van waaruit je gesprekken en activiteiten aan gaat. Je gaat er over nadenken om verhalen te gaan vertellen, maar ook om …

4. Het karakter van je pop Lees verder »

3. Basisemoties en stemgebruik

In deze les komen twee onderdelen voor die wat extra tijd en oefening vragen. Je wordt automatisch doorgeschakeld naar het volgende onderdeel. Anders dan bij de vorige lessen moet je ook de lesonderdelen even afvinken.

Scroll naar top