module 2

Een pop die inspireert, motiveert en stimuleert (groep 1: 2020- 2022)

Je kunt de pop geloofwaardig tot leven roepen, babbelt er inmiddels lustig op los en gebruikt je pop tijdens verschillende activiteiten. In module 2 gaan we een niveau dieper werken en ga je je afvragen welke boodschap je uit zou willen dragen via jouw pop en bij welke (leer)doelen je hem in zou willen zetten. Ik omschrijf de pedagogische handpop vaak als een vriendje met een plan en dat ‘plan’ ga je in deze module verder invullen.

Ik ga je leren:

– Hoe je jouw boodschap uit kunt dragen via de handpop. Je leert hoe je je pedagogische visie en kernwaarden kunt uitdragen via de pop zonder afbreuk te doen aan de kracht van de pop. Wat wil je kinderen graag meegeven en hoe kan jouw pop je daarbij helpen?
– Hoe je (leer)doelen leidend kunt laten zijn bij het inzetten van de pop. Je leert hoe je jouw pop eigenschappen en vaardigheden mee kunt geven die kinderen helpen en uitdagen zelf kleine (of grotere) stapjes te gaan zetten.
N.B. Bij beide onderdelen leer ik je denken vanuit de pop en bekijk je de pop door de ogen van het kind.

Na deze module hebben jouw visie en kernwaarden een plek gekregen in jouw pop en kan jouw pop concreet invulling geven aan (leer)doelen die je wilt bereiken. Het lukt je om je pop structureel te betrekken in je (behandelings)programma op een manier die vrolijk, speels en laagdrempelig is en je helpt informatie te verzamelen over het kind.

Deze module duurt 4 maanden en bestaat uit 9 livestream lessen, een werkboek met weekopdrachten en de online leeromgeving. In deze module heb je eens per 2 weken les maar wordt er meer zelfwerkzaamheid van je gevraagd dan in module 1. Je hebt de tijd tussen de lessen nodig om de opdrachten in de praktijk uit te voeren, er materiaal bij te zoeken (of te maken) en soms ook vast te leggen.

Scroll naar top