module 1

Naar een handpop die kinderen blijft boeien (groep 1: 2020 – 2022)

EEN POP DIE KINDEREN BLIJFT BOEIEN

In de eerste module draait het om de techniek van het spelen met de pop, om het vormen van het karakter en om de pop aan laten sluiten bij je doelgroep. In deze module ga je een gewoonte maken van het werken met de pop en leer ik je:

– Hoe je een geloofwaardige en breed inzetbare handpop neer kunt zetten. Je leert de basistechniek van het spelen, geeft je pop een stem en een karakter waarmee hij of zij autonoom en herkenbaar wordt voor de kinderen waarmee je werkt.
– Hoe je jouw pop kunt koppelen aan (leer)inhouden en onderwerpen. Je leert hoe je jouw pop door middel van spel, taal, beeld en materialen kunt combineren met onderwerpen en (leer)inhouden. De aansluiting bij de belevingswereld van het kind staat hierbij centraal.

Na deze module kun je jouw pop geloofwaardig tot leven roepen en de inhoud die hij of zij brengt aan laten sluiten bij de doelgroep waarmee je werkt. Door het intensieve karakter van deze module en het volgen van de wekelijkse lessen is het werken met een pop een nieuwe gewoonte voor je geworden.

Om van het werken met de pop een goede nieuwe gewoonte te maken is het nodig om er gedurende langere tijd mee bezig te zijn. Voor een handpopcoach is de handpop haar belangrijkste instrument en is het dus belangrijk dat die een onderdeel van je mindset en je dagelijks werk gaat vormen. Om je te helpen deze gewoonte te ontwikkelen duurt deze module 4 maanden. In deze 4 maanden volg je elke week een les (m.u.v. schoolvakanties en feestdagen) en krijg je elke week een nieuwe opdracht.

Scroll naar top