beginnerscursus

Beginnerscursus: De handpop als hulpmiddel in de thuissituatie

“De handpop als (pedagogisch) hulpmiddel in de thuissituatie” is een online cursus voor ouders, verzorgers, pleegouders en grootouders. In deze cursus ga je aan de slag met de basisvaardigheden rondom het tot leven roepen van je menspop. Je leert hem/haar bewegen, de handen gebruiken, geeft jouw pop een stem, laat hem/haar praten en denkt goed na over een karakter dat aansluit bij jouw pop en jouw situatie. Vervolgens ga je dit karakter ‘vertalen’ naar een vriendje dat jouw kinderen kan gaan ondersteunen bij hun ontwikkelingsweg. Je gaat nadenken over doelen die je wilt behalen, de pop introduceren bij kinderen en je verdiepen in verschillende manieren waarop je jouw pop voor kinderen interessant en uitdagend kunt maken (en houden).

Het draait dus om de basistechnieken, om het ‘hoe breng ik mijn pop tot leven?’ en daarna om het ‘op welke manier kan ik mijn pop inzetten om pedagogische doelen te bereiken?’

In deze cursus ga ik je helpen om je pop geloofwaardig tot leven te roepen en vervolgens verder uit te bouwen. O.a. door hem of haar attributen te geven waarmee je jouw pop een plek kunt geven in de thuissituatie en ga ik je na laten denken over de inhoud die je via jouw pop aan wilt kaarten. Hoe ga je dat doen? Wat heb je daarvoor nodig? Wat laat je aan het toeval over en wat ga je voorbereiden? Daarnaast ga ik met je aan de slag om jouw pop vaardigheden te geven die maken dat je meer informatie van jouw kind(eren) terug gaat krijgen en makkelijker onderwerpen aan kunt kaarten.

Beginnerscursus: De handpop als hulpmiddel in de hulpverlening

“De handpop als (pedagogisch) hulpmiddel in de hulpverlening” is een online cursus voor kindercoaches, jeugdhulpverleners, speltherapeuten e.a. professionals in de jeugdzorg. In deze cursus ga je aan de slag met de basisvaardigheden rondom het tot leven roepen van je menspop. Je leert hem/haar bewegen, de handen gebruiken, geeft jouw pop een stem, laat hem/haar praten en denkt goed na over een karakter dat aansluit bij jouw pop en jouw situatie. Vervolgens ga je dit karakter ‘vertalen’ naar de hulpverlening. Je gaat nadenken over doelen die je wilt behalen, de pop introduceren bij kinderen en je verdiepen in verschillende manieren waarop je jouw pop voor kinderen interessant en uitdagend kunt maken (en houden).

Het draait dus om de basistechnieken, om het ‘hoe breng ik mijn pop tot leven?’ en daarna om het ‘op welke manier kan ik mijn pop inzetten om pedagogische doelen te bereiken?’

In deze cursus ga ik je helpen om eerst een geloofwaardige pop neer te zetten en die een karakter te geven waarmee je in de praktijk alle kanten op kunt. Daarna gaan we aan de slag je pop verder uit te bouwen en geven we hem attributen die bruikbaar zijn binnen je dagelijkse werk. Ik ga je na laten denken over de inhoud die je via jouw pop aan wilt kaarten. Hoe ga je dat doen? Wat heb je daarvoor nodig? Wat laat je aan het toeval over en wat ga je voorbereiden? Daarnaast ga ik met je aan de slag om jouw pop vaardigheden te geven die maken dat je meer informatie van kinderen terug gaat krijgen en makkelijker onderwerpen aan kunt kaarten. Je gaat aan de slag met inhouden, problematieken en hoe jouw pop die laagdrempelig en vanuit de kracht van de pop aan kan bieden aan kinderen zodat je via de pop ook echt doelen kunt gaan behalen.

Beginnerscursus: De handpop als hulpmiddel in de kinderopvang

“De handpop als (pedagogisch) hulpmiddel in de kinderopvang” is een online cursus voor volwassenen die werken in de kinderopvang/BSO en/of de handpop willen gebruiken binnen de dagelijkse praktijk van de kinderopvang. In deze cursus ga je aan de slag met de basisvaardigheden rondom het tot leven roepen van je menspop. Je leert hem/haar bewegen, de handen gebruiken, geeft jouw pop een stem, laat hem/haar praten en denkt goed na over een karakter dat aansluit bij jouw pop en jouw situatie. Vervolgens ga je dit karakter ‘vertalen’ naar de kinderopvang. Je gaat nadenken over doelen die je wilt behalen, de pop introduceren binnen de groep en je verdiepen in verschillende manieren waarop je jouw pop voor kinderen interessant en uitdagend kunt maken (en houden).

Het draait dus om de basistechnieken, om het ‘hoe breng ik mijn pop tot leven?’ en daarna om het ‘op welke manier kan ik mijn pop inzetten om pedagogische doelen te bereiken?’

Ik ga je helpen om je pop eerst geloofwaardig tot leven te roepen en hem of haar een karakter te geven waarmee je uit de voeten kunt. En daarna gaan we dit verder uit bouwen, o.a. door hem of haar attributen te geven waarmee je jouw pop een plek kunt geven binnen je groep. Ik ga je ook na laten denken over de inhoud die je via jouw pop aan wilt kaarten. Hoe ga je dat doen? Wat heb je daarvoor nodig? Wat laat je aan het toeval over en wat ga je voorbereiden?

Ik kan me voorstellen dat je aan de slag wilt en hou je niet langer op. Heel veel plezier bij deze les, heb je vragen of wil je iets delen? Zet het op de tijdlijn in de groep.

Helen & JaNee

Beginnerscursus: De handpop als hulpmiddel in het onderwijs

“De handpop als (pedagogisch) hulpmiddel in het onderwijs” is een online cursus voor volwassenen die werken in het onderwijs en/of de handpop willen gebruiken binnen de onderwijsleersituatie. In deze cursus ga je aan de slag met de basisvaardigheden rondom het tot leven roepen van je menspop. Je leert hem/haar bewegen, de handen gebruiken, geeft jouw pop een stem, laat hem/haar praten en denkt goed na over een karakter dat aansluit bij jouw pop en jouw situatie. Vervolgens ga je dit karakter ‘vertalen’ naar de onderwijssituatie. Je gaat nadenken over doelen die je wilt behalen, de pop introduceren binnen de groep en je verdiepen in verschillende manieren waarop je jouw pop voor kinderen interessant en uitdagend kunt maken (en houden).

Het draait dus om de basistechnieken, om het ‘hoe breng ik mijn pop tot leven?’ en daarna om het ‘op welke manier kan ik mijn pop inzetten om pedagogische doelen te bereiken?’

Ik ga je helpen om je pop eerst geloofwaardig tot leven te roepen en hem of haar een karakter te geven waarmee je uit de voeten kunt. En daarna gaan we dit verder uit bouwen, o.a. door hem of haar attributen te geven waarmee je jouw pop een plek kunt geven binnen je groep. Ik ga je ook na laten denken over de inhoud die je via jouw pop aan wilt kaarten. Hoe ga je dat doen? Wat heb je daarvoor nodig? Wat laat je aan het toeval over en wat ga je voorbereiden?

Ik kan me voorstellen dat je aan de slag wilt en hou je niet langer op. Heel veel plezier bij deze les, heb je vragen of wil je iets delen? Zet het op de tijdlijn in de groep.

Scroll naar top